Welcome to Idea R | Branding - Web Agency - Digital Strategies
Switch to the mobile layout

      Idea R - Keywords Mixer, the Web Marketing application - Free Download
  • HomeHome
  • About UsAbout Us
  • ContactsContacts

Blog

Take a software geek from the 80s, add a new generation graphic designer and dilute with a long time marketing strategist. Shake vigorously and you'll get the Idea R's blog.

Change language... italiano

You may be interested in

How to design a FAKE B2C brand for a real B2B service

How to design a FAKE B2C brand for a real B2B service

Interesting case study where to advertise B2B services we created a fake B2C product in a guerrilla marketing campaign.

Taco Bell, breakfast in a George Orwell's world

Superb graphics for the Taco Bell advertising campaign, inspired by a Cold War world, where all breakfasts are equal.

Last published

Milano Design Week 2017, Design Districts

Milano Design Week 2017, Design Districts

Ventura Lambrate and Tortona, here are the best creations that we discovered in the 2 districts of the Fuorisalone Milan Design Week 2017.

Irritated by your blog performance? Boost it using the cloud!

Are you using the world's fastest hosting? If you have a bad architecture, your blog won't have a great performance. Here is the ultimate solution.

Most popular

Lazy loading and the SEO problem, solved!

Lazy loading and the SEO problem, solved!

The best SEO solution to index your dynamically loaded contents, no more compromises!

Case study: IED Open Day, building a font by hand... literally

These days graphic design is mainly the result of software tools. Here's a case study where a brand is designed with glue and scissors

Editor's pick

Mental marketing secret #1: the fake compromise

Mental marketing secret #1: the fake compromise

Can mentalism influence marketing? As a marketing professional and a long term magician, I will reveal you some tricks.

How to dramatically increase social media LIKEs to your web site

Here's a free download that I created some time ago. It's a good tool for increasing engagement, but use with caution.
newsletter

Stay informed on digital strategies

My reviews on the subject...

The Copy Book is a historical collection of the most interesting and most famous copywriting works, an inspirational big book that I consult with pleasure.

RSS feed

Super Bowl 2013: 10 pubblicità a confronto

Published on 2/15/2013

Il Super Bowl è un evento seguito da milioni di telespettatori, non c'è da stupirsi dunque se i maggiori brand si contendono gli spazi televisivi a suon di milioni di dollari.
E visto li hanno pagati profumatamente, mandano in onda, spesso in prima visione, le migliori opere dei loro creativi.

Vediamone assieme qualcuna.

Coca Cola - Perbenismo ma con ritmo

Thumb up Coca Cola sfrutta le telecamere di sorveglianza per proporci il suo solito perbenismo, montato però con i ritmi giusti.

Blackberry Z10 - Il risveglio

Thumb down Il gigante Blackberry si sveglia dal letargo (qualcuno potrebbe dire dall'agonia), proponendo però uno spot con i soliti effetti speciali già visti e rivisti.

GoDaddy - Carpe diem

Thumb up Simpatico e offre anche spunti di riflessione: non basta avere buone idee, il successo sorride a coloro che dal pensiero passano all'azione.

GoDaddy - Meglio la prima

Thumb down Di nuovo GoDaddy, solo che questa volta non mi piace per niente. Cioè il tema poteva essere interessante e la gag divertente, ma non so voi, io faccio quasi fatica a guardarlo sto spot.

Samsung - Autoironica

Thumb up Samsung gioca proprio sull'autoironia e la ricerca forzata dell'idea originale, ingaggiando due professionisti che propongono tutte le cose cool del momento. E' una scanzonata presa in giro del mondo contemporaneo della creatività.

Audi - Antipatica

Thumb down Nota di demerito per Audi che ci propone i soliti cliché cromati, con un antipatico figlio di buona famiglia: sti ragazzini che corrono con la macchina potente di papà, in Italia sarebbero considerati pure diseducativi.

Calvin Klein - Banale

Thumb down I soliti fustacchioni, creatività zero assoluto.

Bevete latte, lo dice The Rock!

Thumb up Un simpatico testimonial, un buona sceneggiatura e tanti effetti speciali.
Il divertimento è assicurato.

Crysler - Smielata

Thumb down Crysler in versione patriottica sul modello Pasta Barilla anni 90... ma fatta molto peggio.
Sarà che non sono un americano e non la capisco...

Best Buy - Ritmo e simpatia

Thumb up Ormai la percezione del brand Best Buy è consolidata: fate qualsiasi domanda al servizio vendita e avrete una risposta.

You are the reader number 1,835.

Comments

comments powered by Disqus
Creative Commons License

Photographies, videos, graphics and texts by Idea R are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.

Previous article

Previous article

Case study: IED Open Day, building a font by hand... literally

Next article

The World's Worst Website

Next article
  • Visual Communication, Art DirectionVisual Communication, Art Direction
  • Apps, Cloud, Mobile, Software DesignApps, Cloud, Mobile, Software Design
  • Digital StrategiesDigital Strategies
  • BlogBlog
Touching finger
RSS feed
Blog

Scroll to top