Welcome to Idea R | Branding - Web Agency - Digital Strategies
Switch to the mobile layout

      Idea R - Bring out your brand - Web Marketing strategies
  • HomeHome
  • About UsAbout Us
  • ContactsContacts

Blog

Take a software geek from the 80s, add a new generation graphic designer and dilute with a long time marketing strategist. Shake vigorously and you'll get the Idea R's blog.

Change language... italiano

You may be interested in

How to dramatically increase social media LIKEs to your web site

Here's a free download that I created some time ago. It's a good tool for increasing engagement, but use with caution.

Last published

How to design a FAKE B2C brand for a real B2B service

How to design a FAKE B2C brand for a real B2B service

Interesting case study where to advertise B2B services we created a fake B2C product in a guerrilla marketing campaign.

Irritated by your blog performance? Boost it using the cloud!

Are you using the world's fastest hosting? If you have a bad architecture, your blog won't have a great performance. Here is the ultimate solution.

Most popular

Lazy loading and the SEO problem, solved!

Lazy loading and the SEO problem, solved!

The best SEO solution to index your dynamically loaded contents, no more compromises!

Case study: IED Open Day, building a font by hand... literally

These days graphic design is mainly the result of software tools. Here's a case study where a brand is designed with glue and scissors

Editor's pick

Mental marketing secret #1: the fake compromise

Mental marketing secret #1: the fake compromise

Can mentalism influence marketing? As a marketing professional and a long term magician, I will reveal you some tricks.
newsletter

Stay informed on digital strategies

My reviews on the subject...

Really well written, by one of the Google Analytics creators, Advanced Web Metrics with Google Analytics is a complete guids on the web analysis topic.

Do you have to build a landing page? Which are the best strategies? How to get the resources? Hot to measure the success and the ROI? Landing Page Optimization is the book to read, but I warn you that being this book a complete reference, sometimes especially when it comes to statistics, it becomes a little bit "hard" to read.

RSS feed

Infografica: il Social Media Marketing per il B2B

Source: Marketo
Published on 9/29/2012

Spesso mi sento chiedere da clienti che operano nel B2B (business-to-business) se per loro investire nei Social Network abbia un senso. Bisogna comprendere che oggi le dinamiche commerciali (mi riferisco a qualsiasi tipo di business) non sono più monodirezionali: l'azienda B2C (business-to-consumer) non si limita più a mandare in onda uno spot televisivo e aspettare che i clienti arrivino incantati dal piffero magico; l'azienda B2B non fa più solo affidamento sulla propria reputazione costruita con anni di attività, il mercato è diventato molto competitivo, spesso un preventivo fatto da un "nuovo" concorrente può far vacillare anni di reputazione.

La risposta alla prima domanda è dunque sì! Lo strumento social serve e va usato dalle aziende business-to-business, anche se il loro interlocutore non è il consumatore finale. Il linguaggio da utilizzare è lo stesso di un'azienda B2C, solo le finalità sono differenti: nel primo caso si vuole vendere, nel secondo si vuole affermare e ribadire la propria competenza (brand awareness).

Riassuntiva ed esplicativa è l'infografica (creata da Column Five per Marketo) che evidenzia il percorso che le aziende B2B dovrebbero fare per rimarcare la loro presenza nel mercato: il punto più interessante (e anche peculiare del mondo B2B) è che tutto deve avere origine da un blog... ma questa è una storia che affronteremo in un'altra puntata.

Social Media Marketing B2B

You are the reader number 1,906.

Comments

comments powered by Disqus
Creative Commons License

Photographies, videos, graphics and texts by Idea R are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.

Previous article

Previous article

Google Tag Manager: stop sinking into scripts

Next article

How to include CSS files programmatically in ASP.NET

Next article
  • Visual Communication, Art DirectionVisual Communication, Art Direction
  • Apps, Cloud, Mobile, Software DesignApps, Cloud, Mobile, Software Design
  • Digital StrategiesDigital Strategies
  • BlogBlog
Touching finger
RSS feed
Blog

Scroll to top