Welcome to Idea R | Branding - Web Agency - Digital Strategies
Switch to the mobile layout

      Idea R - Keywords Mixer, the Web Marketing application - Free Download
  • HomeHome
  • About UsAbout Us
  • ContactsContacts

Blog

Take a software geek from the 80s, add a new generation graphic designer and dilute with a longtime marketing strategist. Shake vigorously and you'll get the Idea R's blog.

Change language... italiano
Go to the blog summaryGo to the blog summary

You may be interested in

Milano Design Week 2017, Design Districts

Milano Design Week 2017, Design Districts

Ventura Lambrate and Tortona, here are the best creations that we discovered in the 2 districts of the Fuorisalone Milan Design Week 2017.

Infographic: the Social Media history

Starting from 1971 until today, this pretty infographic created by copyblogger retraces the social network history.

Last published

[FREE download] Keywords Mixer: long tail keywords made easy

[FREE download] Keywords Mixer: long tail keywords made easy

There's a basic implementation inside Google AdWords Editor, but this tool will give you more control over permutations and long tail keywords.

Case study: advertising B2B maintenance

How is it difficult to advertise maintenance services in B2B? Let's explore this case study and discover secrets and most common mistakes.

Most popular

Lazy loading and the SEO problem, solved!

Lazy loading and the SEO problem, solved!

The best SEO solution to index your dynamically loaded contents, no more compromises!

Case study: TAV Engineering, branding for B2B services

How to create a brand that keeps distance from the cold and aseptic image of the metal industry, focusing instead on the human aspect.

Editor's pick

Case study: branding and marketing for a magician

Case study: branding and marketing for a magician

Singular case study in the world of illusionism. See how we have created a brand and a web marketing campaign with exceptional results.
Mental marketing secret #1: the fake compromise

Mental marketing secret #1: the fake compromise

Can mentalism influence marketing? As a marketing professional and a long term magician, I will reveal you some tricks.
newsletter

Stay informed on digital strategies

Take a look at the last published articles
RSS feed

Infografica: il Social Media Marketing per il B2B

Source: Marketo
Published on 9/29/2012
Categories: Social Media
Tags: Cool Hunting

Spesso mi sento chiedere da clienti che operano nel B2B (business-to-business) se per loro investire nei Social Network abbia un senso. Bisogna comprendere che oggi le dinamiche commerciali (mi riferisco a qualsiasi tipo di business) non sono più monodirezionali: l'azienda B2C (business-to-consumer) non si limita più a mandare in onda uno spot televisivo e aspettare che i clienti arrivino incantati dal piffero magico; l'azienda B2B non fa più solo affidamento sulla propria reputazione costruita con anni di attività, il mercato è diventato molto competitivo, spesso un preventivo fatto da un "nuovo" concorrente può far vacillare anni di reputazione.

La risposta alla prima domanda è dunque sì! Lo strumento social serve e va usato dalle aziende business-to-business, anche se il loro interlocutore non è il consumatore finale. Il linguaggio da utilizzare è lo stesso di un'azienda B2C, solo le finalità sono differenti: nel primo caso si vuole vendere, nel secondo si vuole affermare e ribadire la propria competenza (brand awareness).

Riassuntiva ed esplicativa è l'infografica (creata da Column Five per Marketo) che evidenzia il percorso che le aziende B2B dovrebbero fare per rimarcare la loro presenza nel mercato: il punto più interessante (e anche peculiare del mondo B2B) è che tutto deve avere origine da un blog... ma questa è una storia che affronteremo in un'altra puntata.

Social Media Marketing B2B

You are the reader number 2,938.

Comments

Creative Commons License

Photographies, videos, graphics and texts by Idea R are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.

Previous article

Previous article

Google Tag Manager: stop sinking into scripts

Next article

How to include CSS files programmatically in ASP.NET

Next article
  • Visual Communication, Art DirectionVisual Communication, Art Direction
  • Apps, Cloud, Mobile, Software DesignApps, Cloud, Mobile, Software Design
  • Digital StrategiesDigital Strategies
  • BlogBlog
Touching finger
RSS feed
Blog

Scroll to top