Welcome to Idea R | Branding - Web Agency - Digital Strategies
Switch to the mobile layout

      Idea R - Plan your visual communication at 360°
  • HomeHome
  • About UsAbout Us
  • ContactsContacts

Blog

Take a software geek from the 80s, add a new generation graphic designer and dilute with a long time marketing strategist. Shake vigorously and you'll get the Idea R's blog.

Change language... italiano

You may be interested in

Irritated by your blog performance? Boost it using the cloud!

Irritated by your blog performance? Boost it using the cloud!

Are you using the world's fastest hosting? If you have a bad architecture, your blog won't have a great performance. Here is the ultimate solution.

How to skip the CDN during ASP.NET development

How to inject the Content Delivery Network URL in the production website without having to hardcode it.

Last published

How to design a FAKE B2C brand for a real B2B service

How to design a FAKE B2C brand for a real B2B service

Interesting case study where to advertise B2B services we created a fake B2C product in a guerrilla marketing campaign.

Influencer Marketing: all you need to know

What is the influencer marketing? Who are the brand ambassadors? Let's see how small and medium-sized companies can exploit to their advantage.

Most popular

Lazy loading and the SEO problem, solved!

Lazy loading and the SEO problem, solved!

The best SEO solution to index your dynamically loaded contents, no more compromises!

Case study: IED Open Day, building a font by hand... literally

These days graphic design is mainly the result of software tools. Here's a case study where a brand is designed with glue and scissors

Editor's pick

Mental marketing secret #1: the fake compromise

Mental marketing secret #1: the fake compromise

Can mentalism influence marketing? As a marketing professional and a long term magician, I will reveal you some tricks.

How to dramatically increase social media LIKEs to your web site

Here's a free download that I created some time ago. It's a good tool for increasing engagement, but use with caution.
newsletter

Stay informed on digital strategies

RSS feed

Convenzioni e best-practices JavaScript

Published on 12/12/2011
Convenzioni e best-practices JavaScript

Quelle che seguono sono una serie di convenzioni e best practices frutto di più svariati anni di esperienza sul campo, sia nella direzione di progetti software e web design, che nella gestione dei team di sviluppo.
Lo scopo di queste convenzioni non è solo quello di facilitare la produzione di codice corretto e performante, ma soprattutto di aumentarne la leggibilità e dunque di conseguenza la manutenibilità.
Come regola generale mi sono sempre attenuto alla direttiva che se dovevo scegliere fra un costrutto semantico complesso ma performante e uno meno performante ma più leggibile, ho sempre scelto il secondo; la manutenzione del software è ben risaputo che ricade sui costi di produzione complessivi anche del 70%, ma purtroppo poiché nel ciclo di vita è l'ultima ad essere affrontata, spesso si tende a rimandare il problema, salvo poi trovarsi con programmi poco performanti o peggio ancora error prone (cioè che per quanto ci si lavori continuano ad avere problemi).

Nel caso si operi da soli le convenzioni potrebbero sembrare non necessarie (credetemi non è così), nel caso invece di team di sviluppo sono praticamente obbligatorie: pensate a cosa accadrebbe se ogni programmatore scrivesse il codice alla sua maniera, il risultato finale sarebbe una specie di Babele in cui nessuno saprebbe mettere le mani. La regola a cui mi sono sempre attenuto con i miei team è leggendo il codice non deve essere possibile riconoscere l'autore.

In questo articolo analizzeremo solo il caso JavaScript, cioè solo un sottoinsieme di tutte le convenzioni che ho redatto negli anni, anche se molte di queste regole possono essere applicate anche ad altri linguaggi di programmazione. Resta inteso che molte delle seguenti sono solo convenzioni, dunque non "giuste" per definizione e nemmeno l'unica scelta possibile: quello che è importante è che stabiliate delle regole, quelle descritte qui a seguire o altre a vostro piacere.

The rest of the article is only at a click distance...

To continue reading, share this article with your followers

You are the reader number 2,609.

Comments

comments powered by Disqus
Creative Commons License

Photographies, videos, graphics and texts by Idea R are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.

Previous article

Previous article

Reflections on the water with Photoshop

Next article

Centering text with CSS

Next article
  • Visual Communication, Art DirectionVisual Communication, Art Direction
  • Apps, Cloud, Mobile, Software DesignApps, Cloud, Mobile, Software Design
  • Digital StrategiesDigital Strategies
  • BlogBlog
Touching finger
RSS feed
Blog

Scroll to top