Welcome to Idea R | Branding - Web Agency - Digital Strategies
Switch to the mobile layout

      Idea R - Do others know who you are? Design your corporate identity
  • HomeHome
  • About UsAbout Us
  • ContactsContacts

Blog

Take a software geek from the 80s, add a new generation graphic designer and dilute with a long time marketing strategist. Shake vigorously and you'll get the Idea R's blog.

Change language... italiano

You may be interested in

7 steps to find your most profitable keywords

7 steps to find your most profitable keywords

Keywords what a big headache! Here're some tricks and a little secret to find your most rewarding ones.

Tracking Facebook likes with Google Analytics, the real solution!

How to monior Facebook interaction of your customers and analyze their impact on your conversions

Last published

Can engineering industry sponsor art without going off topic?

Can engineering industry sponsor art without going off topic?

How to design a page in an exhibition catalog of Biennale in Venice, for a customer who apparently has nothing to do with art.

Milano Design Week 2017, Design Districts

Ventura Lambrate and Tortona, here are the best creations that we discovered in the 2 districts of the Fuorisalone Milan Design Week 2017.

Most popular

Lazy loading and the SEO problem, solved!

Lazy loading and the SEO problem, solved!

The best SEO solution to index your dynamically loaded contents, no more compromises!

Case study: TAV Engineering, branding for B2B services

How to create a brand that keeps distance from the cold and aseptic image of the metal industry, focusing instead on the human aspect.

Editor's pick

Mental marketing secret #1: the fake compromise

Mental marketing secret #1: the fake compromise

Can mentalism influence marketing? As a marketing professional and a long term magician, I will reveal you some tricks.

How to dramatically increase social media LIKEs to your web site

Here's a free download that I created some time ago. It's a good tool for increasing engagement, but use with caution.
newsletter

Stay informed on digital strategies

My reviews on the subject...

Really well written, by one of the Google Analytics creators, Advanced Web Metrics with Google Analytics is a complete guids on the web analysis topic.

Do you have to build a landing page? Which are the best strategies? How to get the resources? Hot to measure the success and the ROI? Landing Page Optimization is the book to read, but I warn you that being this book a complete reference, sometimes especially when it comes to statistics, it becomes a little bit "hard" to read.

RSS feed

Campagne pubblicitarie interne con Google Analytics e AdRotator .NET

Campagne pubblicitarie interne con Google Analytics e AdRotator .NET

Un banner per una campagna interna è uno che punta allo stesso sito in cui è contenuto, ad esempio potete fare pubblicità ad un prodotto mentre l'utente ne sta esaminando un altro.
Per quanto riguarda i banner ospitati in siti esterni la maniera migliore di raccogliere statistiche è quella di usare i parametri UTM (Urchen Tracking Module): Google Analytics può raccoglierli e raggrupparli automaticamente.
Purtroppo però l'approccio UTM non è buono per le campagne interne, perché quando viene mischiato con quelle esterne, compromette l'analisi: provate ad immaginare cosa accade se un utente clicca su un banner esterno, poi su uno interno e infine esegue una conversione. Qual è la causa e qual è l'effetto?

Per le campagne interne la maniera migliore di raccogliere informazioni è la funzionalità event tracking di Google Analytics. L'event tracking è stato creato per analizzare molti tipi di azioni utente, anche quelle che non sono strettamente legate alla visita di una pagina, per esempio lo scaricamento di un file, l'ascolto di un MP3, la visualizzazione di un video, ecc.

Per abilitare l'event tracking quando un utente clicca sul nostro banner, dobbiamo aggiungere il seguente codice nel link:

onclick="gaq.push(['_trackEvent', 'MyCampaignName', 'MyBannerName', this.href]);"

Quando usiamo un controllo ASP.NET AdRotator, tutte le nostre pubblicità sono contenute un un file XML, ma apparentemente non c'è nessuna maniera di assegnare un evento JavaScript ad un link. Possiamo farlo in due maniere, con jQuery lato client o con C# lato server.
In questo caso io preferisco lato server poiché sto ruotando gli annunci casualmente (potete usare jQuery se il vostro AdRotator contiene solo un annuncio) e posso quindi aggiungere più informazioni alle statistiche mentre genero il controllo. Per ottenere ciò useremo le proprietà custom di AdRotator, cioè aggiungeremo un campo personalizzato chiamato CampaignName al file XML.

<?xml version="1.0" encoding="utf-8" ?>
<Advertisements>
    <Ad>
        <ImageUrl>~/images/MyFirstBannerImage.jpg</ImageUrl>
        <NavigateUrl>~/MyFirstPage.aspx</NavigateUrl>
        <CampaignName>My first campaign</CampaignName>
    </Ad>
    <Ad>
        <ImageUrl>~/images/MySecondBannerImage.jpg</ImageUrl>
        <NavigateUrl>~/MySecondPage.aspx</NavigateUrl>
        <CampaignName>My second campaign</CampaignName>
    </Ad>
...

Per concludere genereremo il codice  JavaScript quando il controllo lancerà l'evento AdCreated:

private void m_MyAdRotator_AdCreated(object sender, AdCreatedEventArgs e)
{
    ((AdRotator)sender).Attributes.Add("onclick",
        String.Format("_gaq.push(['_trackEvent', '{0}', 'MyBanner', this.href]);",
        e.AdProperties["CampaignName"]));
}

Questo è tutto, ora con il vostro profilo Google Analytics potete analizzare sia le campagne esterne che quelle interne senza confondere i dati.

Ti è stato utile l'articolo?

Aiutaci a diffonderlo in rete utilizzando Twitter.
A te basta solamente cliccare il pulsante qui sotto, ma a noi farai un enorme favore.

You are the reader number 5,634.

Comments

comments powered by Disqus
Creative Commons License

Photographies, videos, graphics and texts by Idea R are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.

Previous article

Previous article

How to include CSS files programmatically in ASP.NET

Next article

TechEd Europe 2012: Windows 8 report from Amsterdam

Next article
  • Visual Communication, Art DirectionVisual Communication, Art Direction
  • Apps, Cloud, Mobile, Software DesignApps, Cloud, Mobile, Software Design
  • Digital StrategiesDigital Strategies
  • BlogBlog
Touching finger
RSS feed
Blog

Scroll to top