Welcome to Idea R | Branding - Web Agency - Digital Strategies
Switch to the mobile layout

      Idea R - Do your competitors are always ahead? - Raise your voice with web marketing!
  • HomeHome
  • About UsAbout Us
  • ContactsContacts

Blog

Take a software geek from the 80s, add a new generation graphic designer and dilute with a long time marketing strategist. Shake vigorously and you'll get the Idea R's blog.

Change language... italiano

You may be interested in

Case study: TAV Engineering, experience design for B2B

Case study: TAV Engineering, experience design for B2B

How is it possible to address in a creative and unconventional way the B2B market?

Last published

How to design a FAKE B2C brand for a real B2B service

How to design a FAKE B2C brand for a real B2B service

Interesting case study where to advertise B2B services we created a fake B2C product in a guerrilla marketing campaign.

Irritated by your blog performance? Boost it using the cloud!

Are you using the world's fastest hosting? If you have a bad architecture, your blog won't have a great performance. Here is the ultimate solution.

Most popular

Lazy loading and the SEO problem, solved!

Lazy loading and the SEO problem, solved!

The best SEO solution to index your dynamically loaded contents, no more compromises!

Case study: TAV Engineering, branding for B2B services

How to create a brand that keeps distance from the cold and aseptic image of the metal industry, focusing instead on the human aspect.

Editor's pick

Mental marketing secret #1: the fake compromise

Mental marketing secret #1: the fake compromise

Can mentalism influence marketing? As a marketing professional and a long term magician, I will reveal you some tricks.

How to dramatically increase social media LIKEs to your web site

Here's a free download that I created some time ago. It's a good tool for increasing engagement, but use with caution.
newsletter

Stay informed on digital strategies

My reviews on the subject...

The Copy Book is a historical collection of the most interesting and most famous copywriting works, an inspirational big book that I consult with pleasure.

The 3D Type Book is an exceptional source book on 3.dimensional and photographic lettering, there's anything a creative mind could imagine.

RSS feed

Caso di studio: IED Open Day, costruire un font a mano... letteralmente

Caso di studio: IED Open Day, costruire un font a mano... letteralmente

IED (Istituto Europeo del Design) è un network internazionale di centri di formazione nei campi del Design, della Moda, della Comunicazione Visiva e del Management.
Periodicamente IED organizza degli Open Day offrendo gratuitamente attività didattiche che abitualmente vengono svolte durante l’anno accademico, in modo che gli ospiti abbiano l'opportunità di assistere in diretta alla lezioni di loro interesse.

Per la campagna di comunicazione dell'evento Open Day, ci siamo posti l'obiettivo di rendere manifesta la varietà della proposta formativa, identificandola specificatamente nelle 4 aree Design, Moda, Comunicazione Visiva e Management.
Sin da subito è stato evidente che dovevamo giocare con la materia, non potevamo limitarci ad una bella illustrazione: la moda è fatta di stoffa, la fotografia di carta, il design di oggetti, ecc. Abbiamo quindi optato per un lettering tridimensionale, da costruire, fotografare e rendere infine iperrealistico al computer. Se volete saperne di più e trovare molte fonti di ispirazioni, vi consiglio il libro The 3D Type Book.

L'idea è stata quella di costruire delle lettere in una specie di origami materico, composte cioè di elementi di diverso tipo, ognuno di diversa forma, di diverso spessore e di diverso materiale (ricordate il concetto di multidisciplinarietà?).
Dopo aver quindi progettato la scritta, abbiamo stampato le singole lettere su fogli A3, numerandone attentamente i pezzi (sarebbe stato un bel rompicapo altrimenti). I fogli di carta sono stati poi incollati su pannelli rigidi di diverso spessore e ritagliati uno ad uno.

Lettering

A questo punto abbiamo rivestito ogni singolo pezzo di un materiale differente, seguendo attentamente il nostro progetto grafico.

Fashion

Ti è piaciuto fino a qua l'articolo?

Prima di continuare nella lettura, seguici sulla nostra pagina LinkedIn cliccando il pulsante qui sotto!
In tal modo rimarrai aggiornato sulle strategie digitali non solo con i nostri articoli, ma anche con le migliori pubblicazioni che raccogliamo in giro per la rete.

 

Dopo aver ricostruito la scritta (grazie alla numerazione!), l'abbiamo incollata su un pannello e fotografata in studio.

Studio photography

Un intenso fotoritocco è stato eseguito per correggere i difetti dei materiali, senza esagerare però, poiché volevamo rendere esplicito il fatto che la scritta fosse reale e non disegnata.

Photoretouch

Infine il tutto è stato incollato in postproduzione su uno sfondo realizzato appositamente da Tommaso Cervone.

Layout


Ti è piaciuta la realizzazione di questo progetto?

Vieni a vedere tutte le immagini su Behance cliccando il pulsante qui sotto!
Se poi decidi di segnalare il tuo apprezzamento al progetto, ci aiuterai a farlo conoscere in rete.

Idea R on Behance

You are the reader number 13,559.

Comments

comments powered by Disqus
Creative Commons License

Photographies, videos, graphics and texts by Idea R are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.

Previous article

Previous article

Tracking Facebook likes with Google Analytics, the real solution!

Next article

The World's Worst Website

Next article
  • Visual Communication, Art DirectionVisual Communication, Art Direction
  • Apps, Cloud, Mobile, Software DesignApps, Cloud, Mobile, Software Design
  • Digital StrategiesDigital Strategies
  • BlogBlog
Touching finger
RSS feed
Blog

Scroll to top