Welcome to Idea R | Branding - Web Agency - Digital Strategies
Switch to the mobile layout

      Idea R - Do others know who you are? Design your corporate identity
  • HomeHome
  • About UsAbout Us
  • ContactsContacts

Blog

Take a software geek from the 80s, add a new generation graphic designer and dilute with a longtime marketing strategist. Shake vigorously and you'll get the Idea R's blog.

Change language... italiano
Go to the blog summaryGo to the blog summary

You may be interested in

Case study: branding and marketing for a magician

Case study: branding and marketing for a magician

Singular case study in the world of illusionism. See how we have created a brand and a web marketing campaign with exceptional results.

Case study: TAV Engineering, branding for B2B services

How to create a brand that keeps distance from the cold and aseptic image of the metal industry, focusing instead on the human aspect.

Last published

[Free eBook] 50+ tips for getting first on search engines and overtake the competition

[Free eBook] 50+ tips for getting first on search engines and overtake the competition

Do not miss this free ebook. Take advantage of a plurennial SEO experience and get tons of new visitors by improving your website optimization.
Metalworking industry: how to multiply customers using only the website and zero advertising budget

Metalworking industry: how to multiply customers using only the website and zero advertising budget

Find out how to design a website for the metalworking industry, that will be a magnet for customers and able to triple your leads.

Most popular

Lazy loading and the SEO problem, solved!

Lazy loading and the SEO problem, solved!

The best SEO solution to index your dynamically loaded contents, no more compromises!

Wonderbra, advertising without clothes and without... models

In an era in which to advertise a product naked models are often used, I propose you the counter-example par excellence.

Editor's pick

Mental marketing secret #1: the fake compromise

Mental marketing secret #1: the fake compromise

Can mentalism influence marketing? As a marketing professional and a long term magician, I will reveal you some tricks.
newsletter

Stay informed on digital strategies

Caso di studio: IED Open Day, costruire un font a mano... letteralmente

Published on 2/28/2013
Categories: Advertising
Caso di studio: IED Open Day, costruire un font a mano... letteralmente

This article is available in English too.

IED (Istituto Europeo del Design) è un network internazionale di centri di formazione nei campi del Design, della Moda, della Comunicazione Visiva e del Management.
Periodicamente IED organizza degli Open Day offrendo gratuitamente attività didattiche che abitualmente vengono svolte durante l’anno accademico, in modo che gli ospiti abbiano l'opportunità di assistere in diretta alla lezioni di loro interesse.

Per la campagna di comunicazione dell'evento Open Day, ci siamo posti l'obiettivo di rendere manifesta la varietà della proposta formativa, identificandola specificatamente nelle 4 aree Design, Moda, Comunicazione Visiva e Management.
Sin da subito è stato evidente che dovevamo giocare con la materia, non potevamo limitarci ad una bella illustrazione: la moda è fatta di stoffa, la fotografia di carta, il design di oggetti, ecc. Abbiamo quindi optato per un lettering tridimensionale, da costruire, fotografare e rendere infine iperrealistico al computer. Se volete saperne di più e trovare molte fonti di ispirazioni, vi consiglio il libro The 3D Type Book.

L'idea è stata quella di costruire delle lettere in una specie di origami materico, composte cioè di elementi di diverso tipo, ognuno di diversa forma, di diverso spessore e di diverso materiale (ricordate il concetto di multidisciplinarietà?).
Dopo aver quindi progettato la scritta, abbiamo stampato le singole lettere su fogli A3, numerandone attentamente i pezzi (sarebbe stato un bel rompicapo altrimenti). I fogli di carta sono stati poi incollati su pannelli rigidi di diverso spessore e ritagliati uno ad uno.

Lettering

A questo punto abbiamo rivestito ogni singolo pezzo di un materiale differente, seguendo attentamente il nostro progetto grafico.

Fashion

Ti è piaciuto fino a qua l'articolo?

Prima di continuare nella lettura, seguici sulla nostra pagina LinkedIn cliccando il pulsante qui sotto!
In tal modo rimarrai aggiornato sulle strategie digitali non solo con i nostri articoli, ma anche con le migliori pubblicazioni che raccogliamo in giro per la rete.

 

Dopo aver ricostruito la scritta (grazie alla numerazione!), l'abbiamo incollata su un pannello e fotografata in studio.

Studio photography

Un intenso fotoritocco è stato eseguito per correggere i difetti dei materiali, senza esagerare però, poiché volevamo rendere esplicito il fatto che la scritta fosse reale e non disegnata.

Photoretouch

Infine il tutto è stato incollato in postproduzione su uno sfondo realizzato appositamente da Tommaso Cervone.

Layout

Ti è piaciuta la realizzazione di questo progetto?

Vieni a vedere tutte le immagini su Behance cliccando il pulsante qui sotto!
Se poi decidi di segnalare il tuo apprezzamento al progetto, ci aiuterai a farlo conoscere in rete.

1/122/123/124/125/126/127/128/129/1210/1211/1212/12
Click on the image to see the next one
1/12

You are the reader number 30,874.

Comments

Creative Commons License

Photographies, videos, graphics and texts by Idea R are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.

Previous article

Previous article

Tracking Facebook likes with Google Analytics, the real solution!

Next article

The World's Worst Website

Next article
  • Visual Communication, Art DirectionVisual Communication, Art Direction
  • Apps, Cloud, Mobile, Software DesignApps, Cloud, Mobile, Software Design
  • Digital StrategiesDigital Strategies
  • BlogBlog

Scroll to top