Welcome to Idea R | Branding - Web Agency - Digital Strategies
Switch to the mobile layout

      Idea R - Do your competitors are always ahead? - Raise your voice with web marketing!
  • HomeHome
  • About UsAbout Us
  • ContactsContacts

Blog

Take a software geek from the 80s, add a new generation graphic designer and dilute with a longtime marketing strategist. Shake vigorously and you'll get the Idea R's blog.

Change language... italiano
Go to the blog summaryGo to the blog summary

You may be interested in

Case study: branding and marketing for a magician

Case study: branding and marketing for a magician

Singular case study in the world of illusionism. See how we have created a brand and a web marketing campaign with exceptional results.

Case study: TAV Engineering, branding for B2B services

How to create a brand that keeps distance from the cold and aseptic image of the metal industry, focusing instead on the human aspect.

Last published

A simple but effective SEO strategy: the middleman

A simple but effective SEO strategy: the middleman

Get excellent results in a short time using this SEO trick. Lern how to quickly apply the middleman technique and have many new web pages indexed.

[FREE download] Keywords Mixer: long tail keywords made easy

There's a basic implementation inside Google AdWords Editor, but this tool will give you more control over permutations and long tail keywords.

Most popular

Lazy loading and the SEO problem, solved!

Lazy loading and the SEO problem, solved!

The best SEO solution to index your dynamically loaded contents, no more compromises!

Milano Design Week 2017, Design Districts

Ventura Lambrate and Tortona, here are the best creations that we discovered in the 2 districts of the Fuorisalone Milan Design Week 2017.

Editor's pick

Mental marketing secret #1: the fake compromise

Mental marketing secret #1: the fake compromise

Can mentalism influence marketing? As a marketing professional and a long term magician, I will reveal you some tricks.
newsletter

Stay informed on digital strategies

Take a look at the last published articles
RSS feed

Caso di studio: branding Idea R

Published on 3/12/2012
Categories: Branding

Idea R si occupa di strategie digitali, integrando in un unico ciclo di vita progettuale le proprie competenze creative e tecnologiche.
Il plusvalore dell'azienda che vogliamo sottolineare con il brand, è quello di avere tutte le competenze necessarie per affrontare il marketing digitale e la comunicazione visiva con una visione progettuale a 360 gradi. Questo per il cliente significa qualità/coerenza migliori e tempi/costi di realizzazione inferiori.
La parola chiave è quindi integrazione.

Idea R

  • La lampadina, essendo comunemente la metafora visuale del concetto di idea, richiama direttamente il nome della società.
  • I tre anelli luminosi rappresentano le tre aree in cui si muove l'azienda, cioè comunicazione visiva, software design e strategie digitali.
  • I tre anelli sono intrecciati a sottolineare l'integrazione delle aree e delle competenze.
  • Il colore dei 3 anelli è RGB (rosso, verde e blu), che lascia trasparire l’anima digitale dell’azienda (se si guarda attentamente sono legati esattamente in questo ordine).
  • Il carattere tipografico del logotipo è elegante, per richiamare anche una relazione con il mondo del design e della fashion photography (in particolare le lettere "d" ed "a" ricordano una scarpa con il tacco).
  • La R del logotipo è fatta a mano libera, per significare che l'approccio al progetto è sia ingegneristico che creativo.
  • Il carattere tipografico del payoff con le sue forme tendenti al quadrato, ricorda i vecchi computer e quindi cita la lunga esperienza informatica.
  • La R e la base a vite della lampadina sono di un colore giallo solare, a simboleggiare fantasia e creatività (vedi il significato dei colori).
  • Da ultimo, l'intreccio degli anelli richiama un classico effetto di illusionismo... per sapere il perché di questa curiosità, vedi la breve biografia di Igor De Ruitz.

Corporate Identity

You are the reader number 8,479.

Comments

Creative Commons License

Photographies, videos, graphics and texts by Idea R are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.

Previous article

Previous article

NexusFont: managing fonts... for free

Next article

IBM, Apple and Microsoft: a semiotics analysis

Next article
  • Visual Communication, Art DirectionVisual Communication, Art Direction
  • Apps, Cloud, Mobile, Software DesignApps, Cloud, Mobile, Software Design
  • Digital StrategiesDigital Strategies
  • BlogBlog
Touching finger
RSS feed
Blog

Scroll to top