Welcome to Idea R | Branding - Web Agency - Digital Strategies
Switch to the mobile layout

      Idea R - Plan your visual communication at 360°
  • HomeHome
  • About UsAbout Us
  • ContactsContacts

Blog

Take a software geek from the 80s, add a new generation graphic designer and dilute with a long time marketing strategist. Shake vigorously and you'll get the Idea R's blog.

Change language... italiano

You may be interested in

Case study: TAV Engineering, experience design for B2B

Case study: TAV Engineering, experience design for B2B

How is it possible to address in a creative and unconventional way the B2B market?

Case study: TAV Engineering, branding for B2B services

How to create a brand that keeps distance from the cold and aseptic image of the metal industry, focusing instead on the human aspect.

Last published

Milano Design Week 2017, Design Districts

Milano Design Week 2017, Design Districts

Ventura Lambrate and Tortona, here are the best creations that we discovered in the 2 districts of the Fuorisalone Milan Design Week 2017.

How to design a FAKE B2C brand for a real B2B service

Interesting case study where to advertise B2B services we created a fake B2C product in a guerrilla marketing campaign.

Most popular

Lazy loading and the SEO problem, solved!

Lazy loading and the SEO problem, solved!

The best SEO solution to index your dynamically loaded contents, no more compromises!

Case study: IED Open Day, building a font by hand... literally

These days graphic design is mainly the result of software tools. Here's a case study where a brand is designed with glue and scissors

Editor's pick

Mental marketing secret #1: the fake compromise

Mental marketing secret #1: the fake compromise

Can mentalism influence marketing? As a marketing professional and a long term magician, I will reveal you some tricks.

How to dramatically increase social media LIKEs to your web site

Here's a free download that I created some time ago. It's a good tool for increasing engagement, but use with caution.
newsletter

Stay informed on digital strategies

My reviews on the subject...

On the topic branding and logos I have whole shelves of my library, it is difficult to advise. Interesting are Brand Indentity Essentials: 100 Principles for Designing Logos and Buidling Brands: 100 Principles for Designing Logos and Brands and Go Logo!.

Regarding reference books that simply collect logos to provide inspiration, there are thousands, the choice is vast. Among the most famous the collection Logo Design.

RSS feed

Caso di studio: branding Idea R

Published on 3/12/2012

Idea R si occupa di strategie digitali, integrando in un unico ciclo di vita progettuale le proprie competenze creative e tecnologiche.
Il plusvalore dell'azienda che vogliamo sottolineare con il brand, è quello di avere tutte le competenze necessarie per affrontare il marketing digitale e la comunicazione visiva con una visione progettuale a 360 gradi. Questo per il cliente significa qualità/coerenza migliori e tempi/costi di realizzazione inferiori.
La parola chiave è quindi integrazione.

Idea R

  • La lampadina, essendo comunemente la metafora visuale del concetto di idea, richiama direttamente il nome della società.
  • I tre anelli luminosi rappresentano le tre aree in cui si muove l'azienda, cioè comunicazione visiva, software design e strategie digitali.
  • I tre anelli sono intrecciati a sottolineare l'integrazione delle aree e delle competenze.
  • Il colore dei 3 anelli è RGB (rosso, verde e blu), che lascia trasparire l’anima digitale dell’azienda (se si guarda attentamente sono legati esattamente in questo ordine).
  • Il carattere tipografico del logotipo è elegante, per richiamare anche una relazione con il mondo del design e della fashion photography (in particolare le lettere "d" ed "a" ricordano una scarpa con il tacco).
  • La R del logotipo è fatta a mano libera, per significare che l'approccio al progetto è sia ingegneristico che creativo.
  • Il carattere tipografico del payoff con le sue forme tendenti al quadrato, ricorda i vecchi computer e quindi cita la lunga esperienza informatica.
  • La R e la base a vite della lampadina sono di un colore giallo solare, a simboleggiare fantasia e creatività (vedi il significato dei colori).
  • Da ultimo, l'intreccio degli anelli richiama un classico effetto di illusionismo... per sapere il perché di questa curiosità, vedi la breve biografia di Igor De Ruitz.

Corporate Identity

You are the reader number 5,173.

Comments

comments powered by Disqus
Creative Commons License

Photographies, videos, graphics and texts by Idea R are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.

Previous article

Previous article

NexusFont: managing fonts... for free

Next article

IBM, Apple and Microsoft: a semiotics analysis

Next article
  • Visual Communication, Art DirectionVisual Communication, Art Direction
  • Apps, Cloud, Mobile, Software DesignApps, Cloud, Mobile, Software Design
  • Digital StrategiesDigital Strategies
  • BlogBlog
Touching finger
RSS feed
Blog

Scroll to top