Welcome to Idea R | Branding - Web Agency - Digital Strategies
Switch to the mobile layout

      Idea R - Do others know who you are? Design your corporate identity
  • HomeHome
  • About UsAbout Us
  • ContactsContacts

Blog

Take a software geek from the 80s, add a new generation graphic designer and dilute with a long time marketing strategist. Shake vigorously and you'll get the Idea R's blog.

Change language... italiano

You may be interested in

Taco Bell, breakfast in a George Orwell's world

Taco Bell, breakfast in a George Orwell's world

Superb graphics for the Taco Bell advertising campaign, inspired by a Cold War world, where all breakfasts are equal.

Case study: TAV Engineering, experience design for B2B

How is it possible to address in a creative and unconventional way the B2B market?

Last published

Milano Design Week 2017, Design Districts

Milano Design Week 2017, Design Districts

Ventura Lambrate and Tortona, here are the best creations that we discovered in the 2 districts of the Fuorisalone Milan Design Week 2017.

How to design a FAKE B2C brand for a real B2B service

Interesting case study where to advertise B2B services we created a fake B2C product in a guerrilla marketing campaign.

Most popular

Lazy loading and the SEO problem, solved!

Lazy loading and the SEO problem, solved!

The best SEO solution to index your dynamically loaded contents, no more compromises!

Case study: IED Open Day, building a font by hand... literally

These days graphic design is mainly the result of software tools. Here's a case study where a brand is designed with glue and scissors

Editor's pick

Mental marketing secret #1: the fake compromise

Mental marketing secret #1: the fake compromise

Can mentalism influence marketing? As a marketing professional and a long term magician, I will reveal you some tricks.

How to dramatically increase social media LIKEs to your web site

Here's a free download that I created some time ago. It's a good tool for increasing engagement, but use with caution.
newsletter

Stay informed on digital strategies

RSS feed

Interaction Awards 2012, lo smartphone spiegato a mia nonna

Published on 3/14/2012
Interaction Awards 2012, lo smartphone spiegato a mia nonna

L'Interaction Awards 2012 è un concorso che assegna premi ai progetti che si distinguono per il contributo che apportano alle relazioni fra le persone e i prodotti/servizi che utilizzano, dimostrando un eccezionale Interaction Design.
Tra i 26 premi assegnati, interessante è quello conseguito dallo studio Vitamins nella categoria Best Concept: si tratta di un manuale/confezione per smartphone Samsung, la cui peculiarità è quella di essere altamente interattivo, al punto che anche la nostra nonnina potrebbe imparare a spedire email o navigare in Internet (sempre che riesca a leggere il minuscolo LCD).

L'idea è quella che grazie ad una fustellatura creativa, il cellulare ed i suoi accessori sono posti direttamente all'interno del manuale, che viene praticamente scritto attorno al prodotto. Sfogliando le pagine veniamo guidati passo passo all'inserimento della SIM, al posizionamento della batteria, alla prima accensione e, sempre interagendo con il nuovo acquisto, a tutte le funzionalità più avanzate.

E' effettivamente un peccato che si sprechi tanta carta, ma purtroppo PDF, per mia nonna, sono al massimo le iniziali di Piero Della Francesca.

You are the reader number 2,072.

Comments

comments powered by Disqus
Creative Commons License

Photographies, videos, graphics and texts by Idea R are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.

Previous article

Previous article

NexusFont: managing fonts... for free

Next article

Case study: branding Idea R

Next article
  • Visual Communication, Art DirectionVisual Communication, Art Direction
  • Apps, Cloud, Mobile, Software DesignApps, Cloud, Mobile, Software Design
  • Digital StrategiesDigital Strategies
  • BlogBlog
Touching finger
RSS feed
Blog

Scroll to top