Welcome to Idea R | Branding - Web Agency - Digital Strategies
Switch to the mobile layout

      Idea R - Do your competitors are always ahead? - Raise your voice with web marketing!
  • HomeHome
  • About UsAbout Us
  • ContactsContacts

Blog

Take a software geek from the 80s, add a new generation graphic designer and dilute with a longtime marketing strategist. Shake vigorously and you'll get the Idea R's blog.

Change language... italiano
Go to the blog summaryGo to the blog summary

You may be interested in

Case study: TAV Engineering, branding for B2B services

Case study: TAV Engineering, branding for B2B services

How to create a brand that keeps distance from the cold and aseptic image of the metal industry, focusing instead on the human aspect.

Case study: branding Idea R

How a web agency/branding agency corporate identity was designed from scratch.

Last published

[Free eBook] 50+ tips for getting first on search engines and overtake the competition

[Free eBook] 50+ tips for getting first on search engines and overtake the competition

Do not miss this free ebook. Take advantage of a plurennial SEO experience and get tons of new visitors by improving your website optimization.
Metalworking industry: how to multiply customers using only the website and zero advertising budget

Metalworking industry: how to multiply customers using only the website and zero advertising budget

Find out how to design a website for the metalworking industry, that will be a magnet for customers and able to triple your leads.

Most popular

Lazy loading and the SEO problem, solved!

Lazy loading and the SEO problem, solved!

The best SEO solution to index your dynamically loaded contents, no more compromises!

Case study: IED Open Day, building a font by hand... literally

These days graphic design is mainly the result of software tools. Here's a case study where a brand is designed with glue and scissors

Editor's pick

Mental marketing secret #1: the fake compromise

Mental marketing secret #1: the fake compromise

Can mentalism influence marketing? As a marketing professional and a long term magician, I will reveal you some tricks.
newsletter

Stay informed on digital strategies

Caso di studio: branding, naming e infografica DMC

Published on 6/1/2012
Categories: Branding
Caso di studio: branding, naming e infografica DMC

Una struttura come DMC, la cui missione è fornire servizi di design strategico alle imprese, viene richiesta di servizi non previsti ovvero la ricerca di figure professionali specifiche per compiti attinenti alle discipline del design. Tale richiesta non è tuttavia così distante dalla missione di DMC, che può decidere di attivarla cercando di ottimizzare la rete di contatti a disposizione di suoi fondatori causa lunga esperienza professionale.

DMC vuole offrire un pacchetto che risponda a queste richieste, comunicando sia la garanzia di un data base efficace, sia la funzione di tutoraggio interno delle giovani professionalità, al fine di evitare che la loro inesperienza sommata a quella dei loro interlocutori dia risultati negativi.

DMC richiede:

  • Trovare un nome efficace per il nuovo prodotto.
  • Disegnare un marchio sulla falsariga di quelli già esistenti per gli altri prodotti.
  • Creare una formula per il progetto di affiancamento e tutoraggio.
  • Creare un'infografica che spieghi i passi operativi del prodotto.

Tags Cloud

Queste sono le parole chiave individuate che devono essere rese nei passi successivi sia con la grafica che con un'operazione di copywriting.

Risultato

DESIGN
PROFESSIONALS
PORTFOLIO

Design cita l’ambito dei servizi in cui si muove DMC.
Professionals allarga l’offerta, andando ad includere anche figure professionali non strettamente creative, ma comunque di elevato profilo.
Portfolio richiama il concetto di raccolta degli elementi migliori.

TUTORED EMPLOYMENT by DMC

Il payoff allarga il servizio che altrimenti sarebbe limitato ad una semplice agenzia di collocamento. DMC colloca le risorse ed in alcuni casi le affianca durante la fase di inserimento presso il cliente. 

Brand

Formula progettuale

La crescita di pratiche annesse al design e la molteplicità di settori di riferimento, generano confusione e sconforto in chi debba trovarsi nella necessità di ricorrere a professionisti, studi e agenzie. DMC offre un servizio di orientamento/tutoraggio che permette di rispondere ad esigenze differenziate di supporto da parte di specialisti nel settore del design.
DMC esegue un tutoraggio on-site della risorsa collocata e supervisiona il risultato di ogni fase del ciclo di progettazione, a partire dal concept fino alla release finale.

Infografica

Ti è piaciuta la realizzazione di questo progetto?

Vieni a vedere tutte le immagini su Behance cliccando il pulsante qui sotto!
Se poi decidi di segnalare il tuo apprezzamento al progetto, ci aiuterai a farlo conoscere in rete.

See also

Caso di studio: 50 anni di Panorama

Il magazine Panorama compie 50 anni e Mondadori commissiona lo studio per il design grafico del brand e per nuovi layout delle copertine.

Caso di studio: la Collezione dei Libri Magici

TI piace la magia? Ecco due libri ricchi di fotografie con due routine magiche da primo premio!

Caso di studio: branding Idea R

Come progettare l'immagine coordinata di una web agency/branding agency.

You are the reader number 5,261.

Comments

Creative Commons License

Photographies, videos, graphics and texts by Idea R are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.

Previous article

Previous article

Case study: the Magic Books Collection

Next article

Daniela Colzani Fashion Show: elegance and eroticism

Next article
  • Visual Communication, Art DirectionVisual Communication, Art Direction
  • Apps, Cloud, Mobile, Software DesignApps, Cloud, Mobile, Software Design
  • Digital StrategiesDigital Strategies
  • BlogBlog

Scroll to top