Welcome to Idea R | Branding - Web Agency - Digital Strategies
Switch to the mobile layout

      Idea R - Keywords Mixer, the Web Marketing application - Free Download
  • HomeHome
  • About UsAbout Us
  • ContactsContacts

Blog

Take a software geek from the 80s, add a new generation graphic designer and dilute with a long time marketing strategist. Shake vigorously and you'll get the Idea R's blog.

Change language... italiano

You may be interested in

Case study: TAV Engineering, experience design for B2B

Case study: TAV Engineering, experience design for B2B

How is it possible to address in a creative and unconventional way the B2B market?

Case study: TAV Engineering, branding for B2B services

How to create a brand that keeps distance from the cold and aseptic image of the metal industry, focusing instead on the human aspect.

Last published

How to design a FAKE B2C brand for a real B2B service

How to design a FAKE B2C brand for a real B2B service

Interesting case study where to advertise B2B services we created a fake B2C product in a guerrilla marketing campaign.

Irritated by your blog performance? Boost it using the cloud!

Are you using the world's fastest hosting? If you have a bad architecture, your blog won't have a great performance. Here is the ultimate solution.

Most popular

Lazy loading and the SEO problem, solved!

Lazy loading and the SEO problem, solved!

The best SEO solution to index your dynamically loaded contents, no more compromises!

Case study: IED Open Day, building a font by hand... literally

These days graphic design is mainly the result of software tools. Here's a case study where a brand is designed with glue and scissors

Editor's pick

Mental marketing secret #1: the fake compromise

Mental marketing secret #1: the fake compromise

Can mentalism influence marketing? As a marketing professional and a long term magician, I will reveal you some tricks.

How to dramatically increase social media LIKEs to your web site

Here's a free download that I created some time ago. It's a good tool for increasing engagement, but use with caution.
newsletter

Stay informed on digital strategies

My reviews on the subject...

The Copy Book is a historical collection of the most interesting and most famous copywriting works, an inspirational big book that I consult with pleasure.

RSS feed

Caso di studio: branding Serendipity, campagna pubblicitaria (fase 6)

Caso di studio: branding Serendipity, campagna pubblicitaria (fase 6)

Eccoci arrivati alla fase conclusiva del progetto, ci viene richiesto di creare una campagna di affissioni per il progetto pedagogico Serendipity.
I fondi non sono molti, sicché dobbiamo riuscire ad ottenere la massima efficacia con il minor dispendio di risorse possibile.

Serendipity è il nuovo progetto pedagogico della Casa Circondariale di San Vittore, un brand ombrello che racchiude sotto un'unica direzione tutte le attività formative e rieducative dei detenuti.

Essendo il budget ridotto (come spesso avviene nelle campagne di sensibilizzazione sociale), cercavamo un messaggio ad alto impatto, una campagna pubblicitaria di guerrilla marketing
La minaccia più grande al progetto Serendipity è l’indifferenza. L’argomento carcere è scomodo, non suscita interesse nei cittadini, per questo anche solo parlarne, discutere delle attività pedagogiche sarebbe importante. L’idea che ci è venuta allora è stata proprio quella di mettere a forza in bocca ai cittadini l'argomento... o almeno creare l'illusione che ciò stia accadendo. Abbiamo creato dei cartelli a forma di fumetto da appendere sui corrimano dei mezzi pubblici, creando appunto l’illusione che tutti stiano parlando di Serendipity.

baloon

advertising

Questo tipo di comunicazione, oltre ad accendere la curiosità del pubblico, ha anche una portata sociale (inteso come social network), i cittadini infatti si fotografano sotto al fumetto e pubblicano le foto sul web.

Ti è piaciuta la realizzazione di questo progetto?

Vieni a vedere tutte le immagini su Behance cliccando il pulsante qui sotto!
Se poi decidi di segnalare il tuo apprezzamento al progetto, ci aiuterai a farlo conoscere in rete.

Idea R on Behance

You are the reader number 2,897.

Comments

comments powered by Disqus
Creative Commons License

Photographies, videos, graphics and texts by Idea R are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.

Previous article

Previous article

3 methods to detect mobile devices in ASP.NET

Next article

Infographic: the Social Media history

Next article
  • Visual Communication, Art DirectionVisual Communication, Art Direction
  • Apps, Cloud, Mobile, Software DesignApps, Cloud, Mobile, Software Design
  • Digital StrategiesDigital Strategies
  • BlogBlog
Touching finger
RSS feed
Blog

Scroll to top